Powrót
AKTUALNOŚCI
DRODZY RODZICE !!!
Zapraszamy do zapoznania się z filmem prezentującym nasze przedszkole.
https://drive.google.com/file/d/1UjL-JsbyMDTKdenKUhePxWWWc_gRc5yn/view?usp=sharing
Zapraszamy do zapoznania się z filmem prezentującym nasze przedszkole.
https://drive.google.com/file/d/1UjL-JsbyMDTKdenKUhePxWWWc_gRc5yn/view?usp=sharing
UWAGA RODZICE!!!
Do dnia 17 LUTEGO 2021 r. należy składać „Deklaracje o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2021/2022”.
Druki deklaracji należy pobrać i złożyć u nauczycielek w grupach.
Do dnia 17 LUTEGO 2021 r. należy składać „Deklaracje o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2021/2022”.
Druki deklaracji należy pobrać i złożyć u nauczycielek w grupach.
REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA
NA ROK SZKOLNY 2021/2022
NA ROK SZKOLNY 2021/2022
OBWIESZCZENIE RADY MIASTA ORAZ UCHWAŁA W SPRAWIE REKRUTACJI
ZARZĄDZENIE NR 3/2021 DYREKTORA PRZEDSZKOLA NR 82 "STUMILOWY LAS" W BIAŁYMSTOKU Z DNIA 08.02.2021 W SPRAWIE: WPROWADZENIA PROCEDURY REKRUTACJI DZIECI DO PS NR 82 "STUMILOWY LAS" W BIAŁYMSTOKU W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
|
![]()
![]()
|
KRYTERIA DRUGIEGO ETAPU POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO DO PRZEDSZKOLI I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH PROWADZONYCH PRZEZ MIASTO BIAŁYSTOK NA ROK 2021/2022
|
![]()
|
PORADNIK DLA RODZICÓW
|
![]()
|
ZASADY REKRUTACJI NA ROK SZKOLNY 2021/2022
|
![]()
|
ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE
Na zbliżające się świąteczne dni życzymy Państwu oraz dzieciom wielu radosnych chwil spędzonych w gronie rodzinnym. Życzymy Świąt szczęśliwych, kojących, przeżytych w zgodzie ze światem i z sobą samym, pełnych życia i miłości. Niech z nut świątecznych zapachów powstanie najpiękniejsza kolęda i czarem swej melodii spełni Wasze marzenia. Nowy Rok obdaruje wszystkich pomyślnością i szczęściem.
Dyrekcja i pracownicy przedszkola
Europejski Dzień Wiedzy o Antybiotykach
„W czasach pandemii COVID-19 pamiętajmy o oporności na środki przeciwdrobnoustrojowe
i pozostańmy zjednoczeni w ochronie antybiotyków”
“In times of COVID-19, don’t give up on antimicrobial resistance (AMR)
and stay united to preserve antimicrobials” (WHO)
Europejski Dzień Wiedzy o Antybiotykach (18 listopada 2020)
i Światowy Tydzień Wiedzy o Antybiotykach (18-24 listopada 2020)
W dniu 18 listopada w krajach Unii Europejskich, już po raz trzynasty obchodzimy Europejski Dzień Wiedzy Antybiotykach (EAAD, ang. European Antibiotic Awareness Day). Został on ustanowiony w 2008 roku przez Komisję Europejską na wniosek Europejskiego Centrum Zapobiegania i Kontroli Chorób (ECDC ang. European Centre for Disease Prevention and Control).
W dniach 18-24 listopada 2020 roku obchodzimy Światowy Tydzień Wiedzy o Antybiotykach (WAAW, ang. World Antibiotic Awareness Week), który został ustanowiony przez Światową Organizację Zdrowia w 2015 r.
Inicjatywy te są odpowiedzią na narastające zagrożenie związane ze zjawiskiem oporności drobnoustrojów na antybiotyki i mają na celu zwiększenie świadomości na temat globalnej oporności na środki przeciwdrobnoustrojowe (AMR) i zachęcenie ogółu społeczeństwa, pracowników ochrony zdrowia i decydentów do najlepszych praktyk, aby uniknąć dalszego pojawiania się i rozprzestrzeniania zakażeń lekoopornych. Przyczyny narastającej antybiotykooporności to przede wszystkim nadmierne i/lub niewłaściwe stosowanie antybiotyków w medycynie, weterynarii a także w wielu krajach w hodowli zwierzęcej.
W tym roku prowadzone działania informacyjne mają na celu przeciwdziałanie w dobie pandemii COVID-19 pogorszeniu kryzysu trwającego w obszarze oporności patogenów bakteryjnych na antybiotyki - „Zjednoczeni w ochronie antybiotyków” (“United to preserve antimicrobials" WHO).
Przekaz kampanii Europejski Dzień Wiedzy o Antybiotykach’2020:
Przeziębienie, grypa, Covid-19 to choroby wirusowe.
Antybiotyki:
- nie działają na wirusy,
- działają na bakterie,
- naużywane tracą skuteczność,
- Przyjmuj tylko antybiotyki przepisane przez lekarza,
- Stosuj się do zaleceń lekarza,
- Nie przerywaj terapii antybiotykowej nawet jeśli poczujesz się lepiej
- Nie stosuj antybiotyków pozostałych po wcześniejszych terapiach
- Często myj lub dezynfekuj ręce
- Zasłaniaj usta i nos w przestrzeni publicznej
- Zachowaj co najmniej 1,5 m odległości od innych
PAMIĘTAJMY! Antybiotykooporność jest zagrożeniem dla zdrowia i życia nas wszystkich. Skuteczność antybiotyków, a więc możliwość leczenia zakażeń i chorób bakteryjnych zależy od rozsądnego ich stosowania.
Zapraszamy do zapoznania się z materiałami informacyjnymi Europejskiego Dnia Wiedzy o Antybiotykach dostępnymi na stronie internetowej „Narodowego Programu Ochrony Antybiotyków” http://antybiotyki.edu.pl/edwa/index.php
UBEZPIECZENIE NNW DZIECI W ROKU SZKOLNYM 2020/2021
Rada Rodziców wybrała na rok szkolny 2020/2021 ubezpieczenie NNW dzieci. Ubezpieczyciel: INTERRISK TU S.A. Ubezpieczenie jest dobrowolne. Składka wynosi 45 zł. Mając na względzie wygodę rodziców oraz względy bezpieczeństwa zalecamy opłacenie składki przez internet. Aby przystąpić do ubezpieczenia wystarczy wejść na stronę: https://klient.interrisk.pl/EduPlusOnline Podać numer ID Klienta: lpn7p lub zeskanować kod QR, który przekieruje bezpośrednio na stronę oferty. Szczegółowe informacje znajdują się w załączonych dokumentach. |
![]()
![]()
|
Szanowni Państwo, w następnym tygodniu zaplanowane są
ZEBRANIA Z RODZICAMI w poszczególnych oddziałach
według poniższego grafiku.
Na spotkaniu obecne będą nauczycielki poszczególnych oddziałów oraz dyrektor przedszkola.
Obowiązują zasady bezpieczeństwa zamieszczone w procedurze (osłonięte nos i usta, zdezynfekowane ręce, jeden rodzic do jednego dziecka, dystans 1,5 m pomiędzy uczestnikami). Na zebraniu nie mogą być obecne dzieci, w związku z czym należy je wcześniej odebrać z przedszkola i odprowadzić do domu.
Zebrania będą się odbywały w salach grup
7.09.2020
grupa IV Żabki, godzina 17.00,
grupa V Biedronki, godzina 17.30
8.09.2020
grupa VI Mróweczki, godzina 17.00
grupa III Promyczki, godzina 17.15
9.09.2020
grupa VII Zajączki, godzina 16.30
grupa II Motylki, godzina 16.30
10.09.2020
grupa I Misie, godzina 17.00
grupa VIII Krasnoludki, godzina 16.30
Podczas zebrań zostaną omówione m.in. następujące zagadnienia:
Dyrekcja i pracownicy przedszkola
ZEBRANIA Z RODZICAMI w poszczególnych oddziałach
według poniższego grafiku.
Na spotkaniu obecne będą nauczycielki poszczególnych oddziałów oraz dyrektor przedszkola.
Obowiązują zasady bezpieczeństwa zamieszczone w procedurze (osłonięte nos i usta, zdezynfekowane ręce, jeden rodzic do jednego dziecka, dystans 1,5 m pomiędzy uczestnikami). Na zebraniu nie mogą być obecne dzieci, w związku z czym należy je wcześniej odebrać z przedszkola i odprowadzić do domu.
Zebrania będą się odbywały w salach grup
7.09.2020
grupa IV Żabki, godzina 17.00,
grupa V Biedronki, godzina 17.30
8.09.2020
grupa VI Mróweczki, godzina 17.00
grupa III Promyczki, godzina 17.15
9.09.2020
grupa VII Zajączki, godzina 16.30
grupa II Motylki, godzina 16.30
10.09.2020
grupa I Misie, godzina 17.00
grupa VIII Krasnoludki, godzina 16.30
Podczas zebrań zostaną omówione m.in. następujące zagadnienia:
- organizacja pracy oddziału,
- zajęcia dodatkowe w ramach projektu (zapisy),
Dyrekcja i pracownicy przedszkola
PROCEDURA BEZPIECZEŃSTWA W OKRESIE PANDEMII COVID-19 OBOWIĄZUJĄCA NA TERENIE PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO NR 82 „STUMILOWY LAS” W BIAŁYMSTOKU
|
![]()
![]()
![]()
![]()
|
DZIESIĘĆ ZASAD BEZPIECZNEGO ZACHOWANIA
- Często myj ręce. Należy pamiętać o częstym myciu rąk wodą i mydłem, a jeśli nie ma takiej możliwości dezynfekować je płynami/żelami na bazie alkoholu (min. 60%). Istnieje ryzyko przeniesienia wirusa z zanieczyszczonych powierzchni na ręce, dlatego mycie rąk zmniejsza ryzyko zakażenia.
- Podczas powitania unikaj uścisków i podawania dłoni.
- Unikaj płatności gotówką, korzystaj z kart płatniczych. Na powierzchni banknotów i monet mogą znajdować się wirusy i bakterie. W miarę możliwości unikaj płatności gotówką. Korzystaj z kart płatniczych i bankowości elektronicznej.
- Unikaj dotykania oczu, nosa i ust. Dłonie dotykają wielu powierzchni, które mogą być zanieczyszczone wirusem. Dotknięcie oczu, nosa lub ust zanieczyszczonymi rękami, może spowodować przeniesienie wirusa z powierzchni na siebie.
- Regularnie myj lub dezynfekuj powierzchnie dotykowe. Powierzchnie dotykowe w tym biurka, lady i stoły, klamki, włączniki światła, poręcze muszą być regularnie przecierane z użyciem wody z detergentem lub środka dezynfekcyjnego.
- Regularnie dezynfekuj swój telefon. Na powierzchni telefonów komórkowych bardzo łatwo gromadzą się chorobotwórcze drobnoustroje. Regularnie przecieraj lub dezynfekuj swój telefon komórkowy (np. wilgotnymi chusteczkami nasączonymi środkiem dezynfekującym) Nie kładź telefonu na stole i nie korzystaj z niego podczas spożywania posiłków.
- Zachowaj bezpieczną odległość od rozmówcy. Należy zachować co najmniej 1,5 metra odległości z osobą, z którą rozmawiamy, twarzą w twarz.
- Stosuj ochrony podczas kichania i kaszlu. Podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzucić chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce używając mydła i wody lub zdezynfekować je środkami na bazie alkoholu (min.60%). Zakrycie ust i nosa podczas kaszlu i kichania zapobiega rozprzestrzenianiu się zarazków, w tym wirusów.
- Zadbaj o zdrowy styl życia. Stosuj zrównoważoną dietę. Unikaj wysoko przetworzonej żywności. Pamiętaj o codziennym jedzeniu minimum 5 porcji warzyw i owoców. Odpowiednio nawadniaj organizm. Codziennie wypij około 3 litrów płynów (najlepiej wody). Pamiętaj, że niedobór snu zmniejsza odporność organizmu.
- Korzystaj ze sprawdzonych źródeł wiedzy o koronawirusie.
List Ministra Edukacji Narodowej i Głównego Inspektora Sanitarnego
|
![]()
|
Wytyczne przeciwepidemiczne Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 25 sierpnia 2020 dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego oraz instytucji opieki nad dziećmi do lat 3.
|
![]()
|
Adaptacja dziecka - informacje dla rodziców
Organizacja pracy przedszkola:
11.45 drugie śniadanie – po posiłku odpoczynek na leżakach (3-4 latki)
14.00 obiad.
Opłaty za korzystanie z usług przedszkola:
Zasada działania systemu elektronicznego STOPEREK
Elektroniczne karty służą Państwu do prawidłowego naliczania odpłatności za pobyt dziecka w przedszkolu i rejestrowania obecności dziecka.
Jeżeli nie zostanie wczytana godzina wejścia (rodzic zapomni lub zbliży kartę do czytnika nieprawidłowo) system automatycznie odznaczy wejście dziecka o godz. 6.30. Jeżeli nie zostanie wczytana godzina wyjścia, system automatycznie odznaczy wyjście dziecka o godzinie 17.30.
Jeżeli w ciągu dnia karta nie zostanie wczytana ani razu, a dziecko będzie obecne, ze względu na brak danych, zostanie wprowadzony do systemu pobyt liczony od godziny 6.30 do 17.30.
Opłaty dodatkowe związane z pobytem dziecka w przedszkolu
Powyższymi środkami dysponują rodzice, upoważnienie przez ogół rodziców na zebraniach oddziałowych, a w przypadku Rady Rodziców – członkowie rady.
ŻYWIENIE – DIETA OGÓLNA
Jadłospis jest opracowany tak, żeby przy posiłku mlecznym był dodatek w postaci kanapki, bułeczki, owoców lub innych produktów.
Opłata za żywienie naliczana jest po zakończeniu każdego miesiąca i powinna być dokonana do 10. dnia następnego miesiąca (np. za wrzesień do 10. października).
CHARAKTERYSTYKA DZIECKA 3-LETNIEGO
CO TRZYLATEK UMIEĆ POWINIEN ?
WAŻNA ROLA DOROSŁEGO W OSIĄGNIĘCIU SAMODZIELNOŚCI PRZEZ DZIECKO!
KILKA DOBRYCH RAD…
RODZICU PAMIĘTAJ, ŻE:
NIEZBĘDNIK 3 i 4 - LATKA
- godziny pracy: 6.30 – 17.30
- godziny pracy sekretariatu: 7.30 – 15.30
- bezpłatne godziny realizacji podstawy programowej: 7.30 – 12.30
- o godzinie 9.00 we wszystkich oddziałach rozpoczynają się zajęcia dydaktyczne.
- pory podawania posiłków:
11.45 drugie śniadanie – po posiłku odpoczynek na leżakach (3-4 latki)
14.00 obiad.
Opłaty za korzystanie z usług przedszkola:
- pięciogodzinna realizacja podstawy programowej jest nieodpłatna
- opłata za pozostały czas pobytu dziecka w przedszkolu wynosi 1 zł za każdą rozpoczętą godzinę.
- opłaty za przedszkole i żywienie należy dokonać do 10. dnia każdego miesiąca wyłącznie przelewem na konta bankowe. Informacja o należnościach przekazywana jest rodzicom droga e-mailową.
- rodzice mogą ubiegać się o zmniejszenie odpłatności za przedszkole. Aby otrzymać 50% zniżki należy dostarczyć:
- decyzję o pobieraniu zasiłku rodzinnego z MOPR. Ulga przysługuje od następnego miesiąca po dostarczeniu decyzji. Dokumenty należy dostarczyć do 31. sierpnia i do 30. listopada danego roku.
- lub kserokopię BKDR (dla rodzin wielodzietnych).
- lub orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dziecka.
- rodzice mogą składać do MOPR wnioski o refundację opłaty za żywienie. W przypadku otrzymania decyzji, opłatę za obiad ponosi MOPR.
- Obecność dziecka jest rozliczana w systemie elektronicznym. Do obsługi służy karta STOPEREK. Każdy rodzic zobowiązany jest do jej posiadania. Koszt jednej karty to 15 zł. Karty należy pozostawiać w salach grup lub zabierać ze sobą. Rodzice dzieci nowoprzyjętych powinni zgłosić się do sekretariatu przedszkola do 15.08.2020 r., aby zamówić taką kartę.
Zasada działania systemu elektronicznego STOPEREK
Elektroniczne karty służą Państwu do prawidłowego naliczania odpłatności za pobyt dziecka w przedszkolu i rejestrowania obecności dziecka.
Jeżeli nie zostanie wczytana godzina wejścia (rodzic zapomni lub zbliży kartę do czytnika nieprawidłowo) system automatycznie odznaczy wejście dziecka o godz. 6.30. Jeżeli nie zostanie wczytana godzina wyjścia, system automatycznie odznaczy wyjście dziecka o godzinie 17.30.
Jeżeli w ciągu dnia karta nie zostanie wczytana ani razu, a dziecko będzie obecne, ze względu na brak danych, zostanie wprowadzony do systemu pobyt liczony od godziny 6.30 do 17.30.
Opłaty dodatkowe związane z pobytem dziecka w przedszkolu
- ubezpieczenie – decyzja rodzica, rodzic może sam ubezpieczyć dziecko
- wyprawka, czyli materiały papiernicze, przybory (zakup zbiorowy lub rodzic sam wyposaża dziecko indywidualnie, decyzja będzie podjęta na pierwszym zebraniu organizacyjnym w poszczególnych grupach).
- książki pomocnicze, jeżeli zakup będzie uzgodniony z nauczycielkami na pierwszym zebraniu w poszczególnych grupach.
- środki czystości do użytku zbiorowego
- składka na pomoce edukacyjne – zabawki, ustalana w porozumieniu z Radą Rodziców
- opłaty za imprezy, uroczystości, przejazdy, wycieczki, teatrzyki, audycje umuzykalniające, paczki świąteczne, konkursy, drobne upominki - do ustalenia przez rodziców (Rada Rodziców może ustalić kwotę ogólną, która będzie dysponować przez cały rok)
- składka na potrzeby grupy, jeżeli zostanie uzgodniona na pierwszym zebraniu w poszczególnych grupach
Powyższymi środkami dysponują rodzice, upoważnienie przez ogół rodziców na zebraniach oddziałowych, a w przypadku Rady Rodziców – członkowie rady.
ŻYWIENIE – DIETA OGÓLNA
Jadłospis jest opracowany tak, żeby przy posiłku mlecznym był dodatek w postaci kanapki, bułeczki, owoców lub innych produktów.
Opłata za żywienie naliczana jest po zakończeniu każdego miesiąca i powinna być dokonana do 10. dnia następnego miesiąca (np. za wrzesień do 10. października).
CHARAKTERYSTYKA DZIECKA 3-LETNIEGO
- duża wrażliwość układu nerwowego, labilność uczuć – emocje skrajnie okazywane, w sposób ekspresyjny, wyrazisty,
- jest aspołeczne (egocentryczne), bawi się samodzielnie lub we dwójkę
- łatwo traci poczucie bezpieczeństwa,
- ma naturalną skłonność do naśladownictwa i uczy się przez naśladownictwo,
- przejawia dużą aktywność ruchową (szybko się męczy, ale też szybko regeneruje siły),
- funkcjonuje w fazie wykształcania i doskonalenia umiejętności samoobsługowych
- mowa jest niewyraźna, mało komunikatywna, niewielki zasób słownictwa (utrudnia to kontakty z otoczeniem),
- słaba orientacja w otoczeniu,
- uwaga krótkotrwała,
- myślenie konkretno-wyobrażeniowe,
- przyjmuje normy i zasady postępowania określone przez dorosłych
CO TRZYLATEK UMIEĆ POWINIEN ?
- reagować na polecenia dorosłych i je wykonywać np.: podaje różne przedmioty, odkłada je na miejsce, pomaga w wykonywaniu podstawowych czynności,
- sprawnie poruszać się,
- zgłaszać swoje potrzeby np.. fizjologiczne, potrzebę picia
- samodzielnie jeść łyżką, przy posługiwaniu się widelcem może wymagać pomocy w podzieleniu posiłku na mniejsze porcje,
- myć ręce i wytrzeć je, nie mocząc ubrania swojego i innych
- korzystać z toalety (w trudniejszych momentach może wymagać pomocy dorosłego)
- samodzielnie rozebrać się (może oczekiwać pomocy przy rozpinaniu ubrania, zdejmowaniu bluzki przez głowę)
- nakładać podstawowe części ubrania (może mylić przód-tył, prawa lewa, zewnętrzną-wewnętrzną stronę, może nie umieć wywracać ubrania na zewnątrz)
- wkładać obuwie wsuwane, potrafi zapiąć rzep (nie zapina guzików, nie wiąże na kokardkę, ma trudności z zapięciem suwaka)
- rysować kredką (czasem jest to chwyt małpi)
WAŻNA ROLA DOROSŁEGO W OSIĄGNIĘCIU SAMODZIELNOŚCI PRZEZ DZIECKO!
- Pozwolić dziecku na samodzielne wykonywanie czynności (dziecko samo akcentuje gotowość do podejmowania takich prób).
- Być przy dziecku i podtrzymywać jego zaangażowanie w dojściu do osiągnięcia celu (przypominanie, podpowiadanie bez wyręczania).
- Dbać o skuteczne rozwijanie u dziecka motywacji do kończenia rozpoczętych czynności.
- Okazywać dziecku zadowolenie i uznanie, które będzie wzmacniało w nim poczucie własnej wartości i chęci doskonalenia.
- Wyznaczyć granice, określić normy i zasady zachowań i konsekwentnie je egzekwować, by dziecko mogło rozwijać się w poczuciu bezpieczeństwa.
- Być cierpliwym i systematycznym, ponieważ tylko wielokrotne powtórzenia tej samej czynności prowadzą w rezultacie do opanowania przez dziecko umiejętności i w konsekwencji do SUKCESU.
KILKA DOBRYCH RAD…
- Kiedy mówisz do dziecka, stawiaj małe i precyzyjne cele (nie mów „bądź grzeczny” ale „odkładaj na półkę swoje rzeczy”).
- Określaj pożądane zachowanie jako obecność czegoś, a nie brak (np.. „mów cicho” zamiast „nie krzycz”), unikaj przeczenia „NIE”.
- Rozmawiaj z dzieckiem w modelu jego świata, dobra komunikacja rozwija więzi emocjonalne i buduje trwałe relacje pomiędzy dzieckiem a dorosłym.
- Respektuj komunikaty płynące od dziecka – patrz i słuchaj, traktuj dziecko poważnie.
- Daj sobie czas na zrozumienie trudności dziecka.
- Ucz wyboru, aby dziecko nie popadło w skrajność.
- Pokaż dziecku, że jest autorem swoich działań i skutków, pozwól mu ponieść konsekwencje swojego zachowania.
- Pamiętaj, że wszystkie dzieci, gdy znajdą się w sali, włączają się w zajęcia: wspólne zabawy, posiłki, rysowanie, śpiewanie, spacery – dlatego szybko zapominają o smutku.
- W początkowym okresie zostaw dziecko na krócej, stopniowo wydłużając czas jego pobytu – prowadź wymianę spostrzeżeń z nauczycielką.
- Zorganizuj się tak, by do przedszkola odprowadzał dziecko rodzic, z którym łączy dziecko mniejsza więź emocjonalna, który sam lepiej panuje nad swoimi emocjami.
- Odbierając dziecko z przedszkola, pamiętaj o słowach uznania. Możesz też wprowadzić formę nagrody codziennie, lub na koniec tygodnia (niewskazane są słodycze i zabawki).
- W sytuacji dla siebie stresującej, po pozostawieniu dziecka płaczącego w przedszkolu, wykonaj telefon do przedszkola, żeby upewnić się, jak funkcjonuje dziecko. Wycisz swoje emocje.
- Powiedz dziecku, jakie atrakcje spotkają je w przedszkolu np.: czekają na nie inne dzieci, które chcą się z nim pobawić i dużo nowych zabawek.
RODZICU PAMIĘTAJ, ŻE:
- Nawet najlepiej przygotowane do pójścia do przedszkola dziecko, może mieć trudności adaptacyjne, przejawiające się w większości przypadków płaczem, niechęcią do jedzenia, czasami podwyższoną temperaturą lub wymiotami.
- Obawy i niepokoje wszystkich członków rodziny (rodziców, dziadków i innych opiekunów) mają nieświadomy wpływ na dziecko i tym samym utrudniają proces adaptacji przedszkolnej.
- Proces adaptacji przedszkolnej utrudnia, a czasem wręcz uniemożliwia rozwój emocjonalny, który może być nieadekwatny do wieku rozwojowego dziecka.
- Brak samodzielności dziecka stosowny do jego możliwości rozwojowych powoduje u niego obniżenie poczucia własnych możliwości, lęk, obawy, opór przed tym co nowe i nieznane.
NIEZBĘDNIK 3 i 4 - LATKA
- kapcie (w środku lub na podeszwie podpisane) bez wiązania na kokardkę, ze spodem antypoślizgowym,
- pościel w worku z materiału – podpisany worek,
- piżama – podpisana na metce wewnątrz,
- 2 pudełka wyciąganych chusteczek do nosa (do użytku zbiorowego), 1 opakowanie chusteczek nawilżanych (do użytku zbiorowego),
- wyprawka – pomoce i przybory (ustalone we wrześniu po zebraniu ogólnym),
- materiały pomocnicze (karty pracy, książki edukacyjne) w uzgodnieniu z nauczycielkami po pierwszym zebraniu oddziałowym
- elektroniczna karta ewidencji dzieci STOPEREK, do odebrania na początku września. Koszt jednej karty to 15 zł, istnieje możliwość zakupu karty dodatkowej,