OBSZAR NR 3
Scenariusz aktywności ruchowej
Temat: „Mój pupil”
Temat: „Mój pupil”
Cele ogólne:
· rozwijanie aktywności : ruchowej, muzycznej, językowej,
· wprowadzenie nastroju radości, zabawy, dobrego humoru;
· wyrabianie zdrowej rywalizacji
Metody pracy:
· słowne: rozmowa
· oglądowe: pokaz
· metody ekspresyjnego ruchu
· metody tańców integracyjnych
· metody praktycznego działania
Formy pracy:
· Indywidualna
· Grupowa
· Zbiorowa
Środki dydaktyczne:
· odtwarzacz CD,
· płyta CD z nagranymi ,,tańcami integracyjnymi”,
· płyty CD z muzyką rozrywkową
· odznaki, medale dla zwycięzców w konkursach;
· włóczka oraz 4 sylwety myszek;
· mleko, słomki, jednorazowe kubki;
· puzzle wielkoformatowe w wizerunkiem kotów, psów ;
· ilustracje bohaterów bajek ;
· duża koperta
· maskotki piesków
Przebieg:
1. Powitanie.
Przedstawienie celu spotkania:
- obchodzimy „Dzień pupila” i przy tej okazji chcemy zachęcić do pomocy bezdomnym zwierzętom - zbierając karmę dla kotów i psów.
2. „Wesoło witamy” – muzyczne powitanie –zabawa ruchowa ze śpiewem.
Wesoło witamy, wesoło witamy
wszystkich Was, wszystkich Was.
Radośnie śpiewamy, radośnie śpiewamy
cały czas, cały czas
(parlando):
Ciekawe, ciekawe,
co robić będziemy?
Co teraz, co teraz
dla Was szykujemy.
Ref: Raz, dwa, trzy!
zabawy, konkursy
dzisiaj dla Was mamy.
uśmiechy, nagrody
damy Wam.
3. „Mały kotek sobie śpi” – zabawa integracyjna.
Dzieci idą w kole, w środku śpi kotek. Przy słowach jakiś szmerek prowadząca wymyśla coś, co będzie go imitować. Od słów: wstaje… dzieci rytmicznie recytują i klaszczą. Kotek wybiera nowego kotka, a sam wraca do koła.
Mały kotek sobie śpi. Cii, cii, cii… (Parlando):
Coś smacznego mu się śni. Cii, cii, cii… Wstaje, wstaje, wstaje,
Nagle słyszy – jakiś szmerek, Łapkę swą podaje
Kotek wstaje na spacerek I wybiera kotka,
Żeby wszedł do środka / x2
4. „Sprytne kocury” - konkurs.
Zabawa z włóczką - zwijanie przez wybrane dzieci kłębka włóczki, do której przymocowana jest sylweta myszy. Pozostałe dzieci dopingują przedstawicielom z grupy. Zwycięzca otrzymuje odznakę „Sprytnego Kocura”.
5. „O kim mówię” - zagadki słowne.
Nauczyciel wybiera 1 dziecko z grupy. Zadaniem dziecka jest udzielenie odpowiedzi na otrzymaną zagadkę:
6. „Koty i myszy”- zabawa taneczna (podkład CD).
7. „Łakome kotki” - konkurs.
Wybrane dzieci - piją ciepłe mleko słomką z kubeczków. Pozostałe dzieci głośno kibicują swoim faworytom. Kto pierwszy wygrywa - zwycięzca otrzymuje odznakę „kotka łakomczucha".
8. „Piesek hop” - zabawa integracyjna (podkład CD).
Mały piesek robi: hop!
Głowa w lewo i w lewo krok.
Do przodu głośno kroki trzy.
Idę na koniec - prowadzisz ty
9. „Piesek w plenerze” - tor przeszkód.
Prowadzące przygotowują tor przeszkód. Nauczycielki wybierają troje dzieci z grupy. Zadaniem dzieci jest jak najszybsze pokonanie toru przeszkód. Pozostałe dzieci kibicują swoim kolegom.
Tor przeszkód:
- chód na czworakach,
- slalom z omijaniem przeszkód,
- przejście pod ławeczką- czołganie.
Zwycięzca otrzymuje odznakę „Pieska akrobaty”.
10. „Ramaya” /samolot/ -zabawa taneczna (podkład CD).
11. „Król lew”- układ taneczny (podkład CD).
12. „Gość w przedszkolu” - układanie obrazka z części .
Nauczyciel wybiera 1 dziecko z grupy. Zadaniem dziecka jest ułożenie obrazka z rozłożonych elementów (puzzle wielkoformatowe).
3 – laki obrazek z 4 elementów
4- laki – obrazek z 5 elementów
Osoba która wygra otrzymuje odznakę „Pieska konstruktora”.
13. „Z jakiej bajki uciekłem ?” – zagadki obrazkowe.
Prowadzące stopniowo pokazują duże ilustracje kotów (bohaterów rożnych bajek i filmów animowanych) z magicznej koperty. Podczas odkrywania fragmentów obrazka zadaniem dzieci jest odgadnięcie, jak ma na imię prezentowany kot i z jakiej bajki pochodzi. / Hello Kitty, Pluto, Król lew, Reksio, Tom, Clifford, Garfield, Marta/.
14. „Musztra zwierzątek” – zabawa integracyjna.
15. Podziękowanie wszystkim za aktywny udział i zaproszenie w nagrodę na „pizzę”/układ taneczny/ (podkład CD).
· rozwijanie aktywności : ruchowej, muzycznej, językowej,
· wprowadzenie nastroju radości, zabawy, dobrego humoru;
· wyrabianie zdrowej rywalizacji
Metody pracy:
· słowne: rozmowa
· oglądowe: pokaz
· metody ekspresyjnego ruchu
· metody tańców integracyjnych
· metody praktycznego działania
Formy pracy:
· Indywidualna
· Grupowa
· Zbiorowa
Środki dydaktyczne:
· odtwarzacz CD,
· płyta CD z nagranymi ,,tańcami integracyjnymi”,
· płyty CD z muzyką rozrywkową
· odznaki, medale dla zwycięzców w konkursach;
· włóczka oraz 4 sylwety myszek;
· mleko, słomki, jednorazowe kubki;
· puzzle wielkoformatowe w wizerunkiem kotów, psów ;
· ilustracje bohaterów bajek ;
· duża koperta
· maskotki piesków
Przebieg:
1. Powitanie.
Przedstawienie celu spotkania:
- obchodzimy „Dzień pupila” i przy tej okazji chcemy zachęcić do pomocy bezdomnym zwierzętom - zbierając karmę dla kotów i psów.
2. „Wesoło witamy” – muzyczne powitanie –zabawa ruchowa ze śpiewem.
Wesoło witamy, wesoło witamy
wszystkich Was, wszystkich Was.
Radośnie śpiewamy, radośnie śpiewamy
cały czas, cały czas
(parlando):
Ciekawe, ciekawe,
co robić będziemy?
Co teraz, co teraz
dla Was szykujemy.
Ref: Raz, dwa, trzy!
zabawy, konkursy
dzisiaj dla Was mamy.
uśmiechy, nagrody
damy Wam.
3. „Mały kotek sobie śpi” – zabawa integracyjna.
Dzieci idą w kole, w środku śpi kotek. Przy słowach jakiś szmerek prowadząca wymyśla coś, co będzie go imitować. Od słów: wstaje… dzieci rytmicznie recytują i klaszczą. Kotek wybiera nowego kotka, a sam wraca do koła.
Mały kotek sobie śpi. Cii, cii, cii… (Parlando):
Coś smacznego mu się śni. Cii, cii, cii… Wstaje, wstaje, wstaje,
Nagle słyszy – jakiś szmerek, Łapkę swą podaje
Kotek wstaje na spacerek I wybiera kotka,
Żeby wszedł do środka / x2
4. „Sprytne kocury” - konkurs.
Zabawa z włóczką - zwijanie przez wybrane dzieci kłębka włóczki, do której przymocowana jest sylweta myszy. Pozostałe dzieci dopingują przedstawicielom z grupy. Zwycięzca otrzymuje odznakę „Sprytnego Kocura”.
5. „O kim mówię” - zagadki słowne.
Nauczyciel wybiera 1 dziecko z grupy. Zadaniem dziecka jest udzielenie odpowiedzi na otrzymaną zagadkę:
- Ciągle pod wąsem mruczy i mruczy, jakby na pamięć czegoś się uczył.
- Piesek je ma, kotek je ma. A ile? Tyle, co dwa dodać dwa.
- Co to za domek zrobiony przez Jurka. Siedzi w nim pies i pilnuje podwórka.
- Gdy wychodzisz z domu, ona na ciebie czeka. Kiedy wrócisz znowu, cieszy się i szczeka.
- Za poprawną odpowiedź dzieci otrzymują medal „Pieska mądrali”.
6. „Koty i myszy”- zabawa taneczna (podkład CD).
7. „Łakome kotki” - konkurs.
Wybrane dzieci - piją ciepłe mleko słomką z kubeczków. Pozostałe dzieci głośno kibicują swoim faworytom. Kto pierwszy wygrywa - zwycięzca otrzymuje odznakę „kotka łakomczucha".
8. „Piesek hop” - zabawa integracyjna (podkład CD).
Mały piesek robi: hop!
Głowa w lewo i w lewo krok.
Do przodu głośno kroki trzy.
Idę na koniec - prowadzisz ty
9. „Piesek w plenerze” - tor przeszkód.
Prowadzące przygotowują tor przeszkód. Nauczycielki wybierają troje dzieci z grupy. Zadaniem dzieci jest jak najszybsze pokonanie toru przeszkód. Pozostałe dzieci kibicują swoim kolegom.
Tor przeszkód:
- chód na czworakach,
- slalom z omijaniem przeszkód,
- przejście pod ławeczką- czołganie.
Zwycięzca otrzymuje odznakę „Pieska akrobaty”.
10. „Ramaya” /samolot/ -zabawa taneczna (podkład CD).
11. „Król lew”- układ taneczny (podkład CD).
12. „Gość w przedszkolu” - układanie obrazka z części .
Nauczyciel wybiera 1 dziecko z grupy. Zadaniem dziecka jest ułożenie obrazka z rozłożonych elementów (puzzle wielkoformatowe).
3 – laki obrazek z 4 elementów
4- laki – obrazek z 5 elementów
Osoba która wygra otrzymuje odznakę „Pieska konstruktora”.
13. „Z jakiej bajki uciekłem ?” – zagadki obrazkowe.
Prowadzące stopniowo pokazują duże ilustracje kotów (bohaterów rożnych bajek i filmów animowanych) z magicznej koperty. Podczas odkrywania fragmentów obrazka zadaniem dzieci jest odgadnięcie, jak ma na imię prezentowany kot i z jakiej bajki pochodzi. / Hello Kitty, Pluto, Król lew, Reksio, Tom, Clifford, Garfield, Marta/.
14. „Musztra zwierzątek” – zabawa integracyjna.
15. Podziękowanie wszystkim za aktywny udział i zaproszenie w nagrodę na „pizzę”/układ taneczny/ (podkład CD).