• Strona główna
  • Organizacja przedszkola
  • Zaj. dodatk.
  • Chór
  • Kadra
  • Kontakt
  • Przetargi
  • Projekty wieloletnie

Przedszkole Samorządowe Nr 82 "Stumilowy Las" w Białymstoku

OBSZAR NR 3
Powrót
,,W POSZUKIWANIU ZDROWIA" - PROJEKT OKAZJI EDUKACYJNEJ
   
I.        PRZEDMIOT ODKRYCIA       
Co to jest zdrowie? Próby określania  znaczenia słowa ‘’zdrowie” oraz poznanie jego składników.   / w zakresie zdrowego odżywiania,  ćwiczeń ruchowych, dbania o czystość osobistą itp./.

II.      PUNKT WYJŚCIA Na sali przygotowany jest domek królika i paczki z prezentami.
·         Słuchanie opowiadania  „Urodziny króliczka”.
      Króliczek miał dziś urodziny, przyszło wielu gości, każdy życzył mu dużo szczęścia , zdrowia a także  podarował prezent. Wszyscy dobrze się bawili, a kiedy goście już sobie poszli Króliczek zabrał się do rozpakowywania prezentów. Pootwierał wszystkie pudełeczka, ale bardzo się zdziwił, bo w żadnym z nich nie znalazł zdrowia, a przecież wszyscy goście  mu tego życzyli.
      Od Zajączka dostał marchewkę, od niedźwiadka słodki miodek, od kotka mleko, a od wiewiórki orzeszki. Tak naprawdę to sam nie wiedział czego szuka, nie wiedział co to jest zdrowie i jak ono wygląda? Postanowił zapytać o to mamę.
-          Mamusiu, może ty mi powiesz co to jest zdrowie ? Zobacz dostałem tyle prezentów, ale  nigdzie nie  znalazłem zdrowia.
-          Głuptasku –odpowiedziała mama – przecież to wszystko co dostałeś to właśnie jest zdrowie.
        Króliczek podziękował mamie , ale i tak nic z tego nie rozumiał.

III.    ZADANIA 1.     
        Wyjaśnijcie Króliczkowi dlaczego to wszystko, co dostał  w prezencie to jest zdrowie.
2.      Wybierzcie  się  razem z króliczkiem w poszukiwaniu zdrowia.
       Dzieci wraz z króliczkiem idą do kotka, zajączka, misia  i wiewiórki, aby zapytać ich jak dbają o swoje zdrowie.
        Zabawa ruchowa ze spiewem  Powitanie /płyta CD

Dzieci  podchodząc do poszczególnych zwierząt i spiewają;

Witaj, witaj nam Zajączku
Pokaż wszystkim wraz
Jak o swoje zdrowie codziennie dbasz?
Zajączek im odpowiada;
Wlasnie tak, wlasnie tak co dzień o swe zdrowie dbam.
Wlasnie tak, własnie tak co dzień o swe zdrowie dbam.
/zajączek pokazuje ćwiczenia a wszystkie dzieci go naśladują, ćwiczenia przy muzyce/
Witaj, witaj drogi Misiu
Pokaż wszystkim wraz
Jak o swoje zdrowie codziennie dbasz?
Mis  im odpowiada;
Wlasnie tak,wlasnie tak co dzień o swe zdrowie dbam.
Wlasnie tak, własnie tak co dzień o swe zdrowie dbam.
/mis pokazuje ćwiczenia a wszystkie dzieci go naśladują, ćwiczenia przy muzyce/
Witaj, witaj nam Koteczku
Pokaż wszystkim wraz
Jak o swoje zdrowie codziennie dbasz?
Kotek  im odpowiada;
Wlasnie tak, wlasnie tak co dzień o swe zdrowie dbam.
Wlasnie tak, własnie tak co dzień o swe zdrowie dbam.
/kotek pokazuje ćwiczenia a wszystkie dzieci go naśladują, ćwiczenia przy muzyce/
Witaj, witaj Wiewióreczko
Pokaż wszystkim wraz
Jak o swoje zdrowie codziennie dbasz?
Wiewiórka im odpowiada;
Własnie tak, własnie tak co dzień o swe zdrowie dbam.
Własnie tak, własnie tak co dzień o swe zdrowie dbam.
/wiewiórka pokazuje ćwiczenia a wszystkie dzieci je naśladują, ćwiczenia przy muzyce/

3.      Dopasujcie rysunki i zgromadzone w sali przedmioty do odpowiedniej grupy
·         zdrowe odżywianie,
·         ćwiczenia ruchowe,
·         higiena osobista,
·         czystość otoczenia

4. Praca w grupach:
·         Zdrowe odżywianie – układanie jadłospisu /obrazkowy/.
·         Ćwiczenia ruchowe – prosty układ ćwiczeń przy muzyce.
·         Higiena osobista – na arkuszu szarego papieru narysowana jest postać ludzka, obok na stoliku ustawione  są: szampon do włosów, proszek do prania, pasta do zębów i mydło. zadaniem dzieci jest pomalowanie np. na zielono tych części ciała , które myjemy szamponem; na różowo części ciała, które myjemy mydłem ; na biało co myjemy pastą do zębów i na niebiesko co pierzemy proszkiem.
·         Czystość otoczenia – zagadki ruchowe przy muzyce.
·         „Zdrowy człowiek” – budowanie z klocków wg kodu.  Klocki w 6 kolorach.

Zielony – warzywa i owoce,
Niebieski – woda , soki, napoje,
Biały – mleko, sery, jajka,
Czerwony – mięso, wędliny , ryby,
Żółty – pieczywo,
Różowy - słodycze

5. Prezentacja wykonania zadań przez poszczególne grupy  - wspólne ćwiczenia przy muzyce.
Dzieci rapują poniższy tekst;
Ruch to zdrowie, ruch to zdrowie,
każde dziecko ci to powie.
Teraz proszę raz dwa trzy
 razem z  Anią ćwiczmy my.
 /wybrane dziecko pokazuje ćwiczenia a pozostałe je naśladują/

Powtarzamy  zabawę, tyle razy aby każde dziecko miało możliwość zaprezentować swoje ćwiczenie.

IV.      WARUNKI MATERIALNE Domek królika, pudełeczka z prezentami , marchewka, orzechy laskowe, mleko, miód,  pluszowe zabawki;  , zajączek. Wiewiórka, króliki, niedźwiadek, szary papier z konturem postaci, kredki, kreda, klej, nożyce, szampon do włosów, proszek do prania , pasta do zębów, mydło,  magnetofon, pyty CD, , ilustracje o zdrowiu, klocki w sześciu kolorach.

V.        ELEMENTY WYMAGAJĄCE WYEKSPONOWANIA Uświadomienie dzieciom, iż zdrowie to nie tylko brak choroby. Należy o nie dbać poprzez zdrowe odżywianie , ruch na świeżym powietrzu i ćwiczenia,  dbanie o higienę osobistą i czystość otoczenia.

                                                                                         Opracowała: Anna Zabielska

Wspierane przez Stwórz własną unikalną stronę internetową przy użyciu konfigurowalnych szablonów.

  • Strona główna
  • Organizacja przedszkola
  • Zaj. dodatk.
  • Chór
  • Kadra
  • Kontakt
  • Przetargi
  • Projekty wieloletnie