OBSZAR NR 3
Scenariusz
Temat: „Mój własny labirynt” - tor przeszkód ( zabawa fundamentalna).
Temat: „Mój własny labirynt” - tor przeszkód ( zabawa fundamentalna).
Grupa wiekowa: 3-latki
Treści podstawy programowej:
Cel główny:
Cele szczegółowe:
Metody:
Formy:
Środki dydaktyczne: koc, ławka, duże miękkie klocki, ławeczki, gazety, grzechotka, piórka, magnetofon, płyta CD.
Przebieg:
- przeskocz przez gazetę,
- usiądź na gazecie,
- biegnij naokoło gazety
- wskocz na gazetę/ zeskocz z gazety
- zgnieć gazetę (zrób z niej kulkę)
2. „Mój labirynt” - tor przeszkód.
3. „Masażyk” - zabawa relaksacyjna.
Prowadząca rozdaje dzieciom piórka, a dzieci dobierają się w pary (zadaniem dzieci jest delikatne dotykanie piórkiem twarzy, włosów, uszu, rączki kolegi/koleżanki z pary). Po chwili następuje zamiana ról.
4. Zakończenie zajęć:
"Wszyscy są, żegnam Was,
już zabawę skończyć czas,
jestem Ja, jesteś Ty, raz, dwa, trzy.
Opracowały: Agnieszka Piasecka, Elwira Siemieńczuk
Treści podstawy programowej:
- Jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwości, jeżeli jest dzieckiem mniej sprawnym ruchowo.
- Uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, w sali gimnastycznej.
- Próbuje samodzielnie i bezpiecznie organizować sobie czas wolny w przedszkolu i w domu; ma rozeznanie, gdzie można się bezpiecznie bawić, a gdzie nie.
Cel główny:
- zapoznanie dzieci z zasadami budowy labiryntu ( toru przeszkód),
- rozwijanie poczucia równowagi i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- rozwijanie zmysłu dotyku,
- kształtowanie kreatywności i pomysłowości u dzieci,
- wdrażanie do dbania o bezpieczeństwo swoje i innych dzieci podczas pokonywania labiryntu (toru przeszkód).
Cele szczegółowe:
- zna zasady budowy labiryntu,
- rozwija poczucie równowagi i koordynację wzrokowo-ruchową,
- rozwija zmysł dotyku,
- kształtuje kreatywność i pomysłowość,
- dba o bezpieczeństwo swoje i innych dzieci podczas pokonywania labiryntu ( toru przeszkód)
Metody:
- czynna – zadań stawianych dziecku,
- słowna –objaśnień,
- percepcyjne – obserwacji.
Formy:
- grupowa
Środki dydaktyczne: koc, ławka, duże miękkie klocki, ławeczki, gazety, grzechotka, piórka, magnetofon, płyta CD.
Przebieg:
- „Do czego służy gazeta?” - zabawa naśladowcza.
- przeskocz przez gazetę,
- usiądź na gazecie,
- biegnij naokoło gazety
- wskocz na gazetę/ zeskocz z gazety
- zgnieć gazetę (zrób z niej kulkę)
2. „Mój labirynt” - tor przeszkód.
- prezentacja przygotowanych przedmiotów,
- podanie nazwy kolejnych przedmiotów przez wybrane dziecko,
- zapowiedź zabawy,
- zapoznanie dzieci z zasadami tworzenia toru przeszkód,
- wspólne wykonanie toru przeszkód,
- zapoznanie dzieci z zasadami obowiązującymi w czasie zabawy,
- pokaz sposobu pokonania toru przeszkód
- pokonanie toru przeszkód przez kolejne dzieci
3. „Masażyk” - zabawa relaksacyjna.
Prowadząca rozdaje dzieciom piórka, a dzieci dobierają się w pary (zadaniem dzieci jest delikatne dotykanie piórkiem twarzy, włosów, uszu, rączki kolegi/koleżanki z pary). Po chwili następuje zamiana ról.
4. Zakończenie zajęć:
"Wszyscy są, żegnam Was,
już zabawę skończyć czas,
jestem Ja, jesteś Ty, raz, dwa, trzy.
Opracowały: Agnieszka Piasecka, Elwira Siemieńczuk